Zoals ieder jaar in september hebben we een tocht over het Gein gevaren. Voor veel nieuwe leden is dit hun eerste echte tocht na de basiscursus. Nieuwe kanovaarders varen samen met ervaren leden, deze afwisselende route. Deze tocht begint bij de club en voert door de wijk Gein naar het natuurgebied de hogedijk, van waar de boten overgedragen moeten worden naar het Abcoudermeer. Het Gein begint in Abcoude en loopt door naar Driemond. Via het riviertje de Gaasp gaat de tocht vervolgens verder naar de Gaasperplas. Voordat dat we weer veilig terug zijn op de Gaasperplas, moet eerst de rijksweg worden overgestoken. Deze tocht is op ieder moment van het jaar te varen en altijd weer anders. Ook dit jaar hadden we een grote groep enthousiaste deelnemers. Het was leuk dat dit jaar naast alle kajakers ook een groep van 6 Canadese-kano’s mee voer. Halverwege de tocht werden we gastvrij onthaald door een clublid langs het Gein en getrakteerd op koffie met appelgebak. Zoals altijd weer mooie tocht.

Kom gezellig langs

Meld je aan voor een kennismaking op de clubavond.